Każdy właściciel samochodu prędzej czy później będzie musiał wymienić w swoim pojeździe klocki hamulcowe. Nie warto tego lekceważyć, ponieważ to między innymi od nich zależy nasze bezpieczeństwo.
W sprzedaży znajdziemy wiele różnych klocków hamulcowych. Większość kierowców decyduje się na ich zakupienie na własną rękę i przekazanie do warsztatu, aby tam były one zamontowane. Są też i tacy, którzy mają pod ręką odpowiednie narzędzia i mogą wymienić je samodzielnie. Wygodniccy zlecają wszystko, czyli zarówno zakup, jak i wymianę serwisom.
Na klocki hamulcowe powinniśmy zwracać szczególną uwagę. To od nich zależy efektywność hamowania, także w awaryjnych sytuacjach, gdy liczy się droga hamowania, która, oczywiście, powinna być jak najkrótsza.
Z czego zbudowane są klocki hamulcowe?
- płytka nośna – odpowiada za swobodną pracę klocka przy zacisku oraz montaż
- shim – element z metalu, który z dwóch stron pokrywany jest specjalną warstwą zabezpieczającą, tłumi drgania i przeciwdziała piszczeniu, w gorszej jakości klockach jest pokryty masą polimerową
- materiał cierny – to główny element klocków hamulcowych, dzisiaj coraz częściej stosuje się ekologiczne materiały cierne, które nie wydzielają niebezpiecznego pyłu
- międzywarstwa – pełni rolę izolatora termicznego i zabezpieczą zacisk hamulca przed przegrzaniem się, co wpływa na skuteczność hamowania
- klej – łączy płytkę nośną z międzywarstwą
Specjaliści wskazują, że klocki powinniśmy dobierać z naciskiem na jakość, ale też ważne są nasze upodobania i styl jazdy, potrzeby auta, stopień zużycia tarcz. Twarde klocki będą lepsze przy nowszych tarczach, miękkie – przy tych bardziej wyeksploatowanych. Generalnie najlepsze współczynniki tarcia i wysokie temperatury wykazują klocki sportowe i ceramiczne, ale są one bardzo drogie i do zwykłej jazdy po mieście są generalnie niepotrzebne i można zdecydować się na tańsze modele.
Jeżeli chcesz kupić klocki hamulcowe do Forda, wpisz do wyszukiwarki słowa „Ford części Warszawa”, aby już w tej chwili znaleźć atrakcyjne oferty.
Leave a reply