• Call us: 1-800-123-4567
  • john@doe.com

Jak sprawić, by nasz sklep internetowy był wiarygodny?

W obliczu licznych, szeroko omawianych w mediach afer na temat nieuczciwych sprzedawców blady strach padł na niejednego właściciela sklepu internetowego.

Nic dziwnego. Obawiali się, że konsumenci zwyczajnie zaczną mierzyć każdą tego typu działalność jedną miarą, a tym samym, ze względu na niemiłe, a czasem też kosztowne doświadczenia, zrezygnują z zakupów za pośrednictwem sieci.
Mimo najszczerszych zamiarów zdobycie zaufania potencjalnych klientów jest coraz trudniejszym zadaniem. W związku z tym wiele osób prowadzących sklepy internetowe głośno zastanawia się, jak może sprawić, by ich działalność była wiarygodna w oczach odbiorców.

Daj się poznać klientom
W pierwszej kolejności, skoro nie mamy nic do ukrycia, powinniśmy zadbać, by konsumenci mogli nas bliżej poznać, oczywiście formalnie. Na naszej witrynie nie może zabraknąć dokładnych danych sklepu, takich jak adres i telefon czy inne formy kontaktu, a ponadto NIP i REGON, niezbędne w identyfikacji naszej działalności w różnego rodzaju ewidencjach.

Jasne i proste zasady
Drugi krok to sporządzenie i umieszczenie w widocznym miejscu na stronie regulaminu sklepu. Muszą w nim zostać zawarte przede wszystkim warunki zakupów, dostawy, reklamacji i zwrotów. Nie bez znaczenia będą też dostępne formy płatności. Gdy decydujemy się na prowadzenie sklepu internetowego, warto dać klientom możliwość wyboru wysyłki za pobraniem lub podjąć współpracę z jedną z wiodących firm z branży nowoczesnych systemów transakcyjnych.

Klient nasz pan?
Trzeci etap naszej wytężonej pracy powinien objąć szeroko pojmowaną obsługę. Nie możemy bowiem dopuścić do sytuacji, w której osoba zainteresowana zakupem musi czekać kilka dni na wiadomość zwrotną lub spędzić długie godziny, zanim się do nas dodzwoni. Zadbajmy też, by nasi klienci byli na bieżąco informowani o zmianach statusu zamówienia, a zwłaszcza o jego przyjęciu, przygotowaniu oraz wysłaniu.
W tej kwestii niezwykle istotną rolę będą też odgrywały rzetelne opisy oraz zdjęcia oferowanych w sklepie produktów. Jeśli nie czujemy się dobrze w tworzeniu jakichkolwiek tekstów, poprośmy o pomoc kogoś bliskiego lub skorzystajmy z usług profesjonalistów, dla których słowo pisane nie jest żadną tajemnicą.

Certyfikat wiarygodności
Po czwarte, spróbujmy zdobyć jeden z certyfikatów, które w jedynie sobie znany, niemal magiczny sposób, z miejsca wzbudzają zaufanie konsumentów. Wśród najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych w Polsce wymienia się certyfikat Rzetelna Firma, Trustedshops lub Wzorowy Sklep.
Dobrym pomysłem będzie także monitorowanie krążących w sieci opinii na temat naszego sklepu. Na niektórych portalach istnieje możliwość ustosunkowania się do krzywdzących naszym zdaniem wypowiedzi, co bez wątpienia sprawi, że zaprezentujemy się jako wiarygodny sprzedawca, który dba o zadowolenie klientów.

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Subscribe
Newsletter